ארבע סיבות פחות מוכרות שבגינן חשוב לארגונים גדולים לקלוט אנשים עם מוגבלות

  1. קונים ערכיים: בתחילת ימי האינטרנט אנשים השתמשו במידע המכוון על מנת להשוות בין מוצרים. כיום רבים משתמשים במידע המקוון על מנת לבחון את הערכים של הארגונים לפני שהם קונים מהם. אנשים אלה נקראים 'קונים ערכיים' – אנשים שמצהירים שהם קונים מחברות שהם מזדהים עם ערכי החברה ונמנעים מקנייה מחברות שאין הלימה כזו. בסקר עולמי הנערך מידי שנה, חלה עליה משמעותית בשנים האחרונות באחוז האנשים המזהים עצמם כ'קונים ערכיים' והם כיום מהווים כ 60% מסה"כ הקונים בעולם. הנושא הערכי החשוב להם ביותר הוא גיוון תעסוקתי, והאוכלוסייה בעלת הנתונים העולמיים הקשים ביותר מבחינת תעסוקה אלה הנכים בכלל והנכים הקשים בפרט. אנחנו מתקרבים לזמן בו ארגונים שלא יעסיקו גיוון בכלל ואנשים עם מוגבלות בפרט – מסתכנים באובדן משמעותי של לקוחות.
  2. גיוון תעסוקתי, מעורבות, והצלחה עסקית: גיוון תעסוקתי מעלה באופן משמעותי את המעורבות של עובדי הארגון, וחברות עם מעורבות גבוהה של עובדים לעומת חברות עם מעורבות עובדים נמוכה, מראים הבדלים מאוד משמעותיים במגוון פרמטרים כלכליים חשובים (על פי סקר גדול של מכון מחקר Gallup): החברות עם מעורבות עובדים גבוהה הדגימו עלייה של 17% בפריון, עליה של 20% במכירות ועליה של 21% ברווחיות.
  3. ההשפעות של Covid-19 – כולם מחפשים עובדים: בעידן הקורונה לכל כך הרבה חברות חסרים עובדים רבים, בעיקר לתפקידי כניסה לארגון. זו הזדמנות פז עבור חברות לגייס אנשים עם מוגבלויות, אך כדאי לדעת איך לעשות זאת בצורה נכונה ולשמר את אותם עובדים.בנוסף, על-פי סקר של Glass doors 67% מהאנשים שמחפשים עבודה טוענים שהגיוון התעסוקתי בארגון מהווה נתון משמעותי עבורם בבואם לבחור מקום עבודה, ומעל ל 50% מהעובדים הקיימים דיווחו שהיו רוצים שהמעסיקים שלהם יגבירו משמעותית את רמת הגיוון הקיימת.
  4. 5 מיליארד ₪: סקר כלכלי ישראלי הראה שבמידה והמשק היה קולט לעבודה את האנשים עם מוגבלות שכיום אינם עובדים (58% מהם) המשק היה מרוויח עוד 5 מיליארד ₪ בשנה. למטרת השוואה, חסר בסל התרופות מצילות חיים כ 2.5 מיליארד ₪ בשנה על מנת להכניס לתוכו את כל התרופות הרלוונטיות.

פוסטים אחרונים