כמה מעורבות גבוהה של עובדים באמת משמעותית לשורת הרווח של הארגון

מעורבות עובדים הינו נושא מאוד חם בספרות המקצועית בתחום הניהול והעסקים בשנים האחרונות. אמזון מוכרת כ 4,000 ספרים בנושא מעורבות, יש אין ספור מחקרים, בלוגים ומאמרים בנושא. הסיבה לכתיבה ומחקר הכל כך ענף בנושא הוא שמידת המעורבות של עובדי הארגון, יכולה להשפיע באופן דרמטי על מגוון משתנים שלכל אחד מהם קשר ישיר ומשמעותי לשורת הרווח.
בעולם של ביג דאטה, חברות כמו Gallup, Deloitte, ו Dale Carnegie מבצעות מחקרי ענק שמשתתפים בהם מאות ולעיתים אלפי ארגונים ועשרות אלפי עובדים. על מנת לבחון את ההשפעות של מעורבות עובדים על מגוון משתנים עסקיים, מעבירים בחברות המשתתפות שאלוני מעורבות חברתית ונותנים לכל חברה ציון של מעורבות חברתית. לאחר מכן מסתכלים על ההבדלים בין החברות (מאותו התחום) שהינן גבוהות במעורבות עובדים לעומת אלה שנמוכות במעורבות עובדים, כך עשו בחברת Gallup לפני מספר שנים ומצאו שבחברות עם מעורבות גבוהה של עובדים ניתן לראות את ההבדלים הבאים:
עלייה של 17% בפריון
עלייה של 20% במכירות
ועלייה של 21% ברווחיות הכללית.
לא מפתיע לגלות שעובד עם מעורבות גדולה במקום עבודתו ישקיע יותר ויצליח יותר – רק בגלל ההרגשה החיובית שהוא מקבל מהזהות בערכים שיש לו עם הארגון ומהיחס שהוא חווה מצד הארגון. חלק מהחברות שרמת המעורבות של עובדיהם נמוכה דווקא מאוד מפנקים את העובדים בכל הקשור לפינוק פיזי – קפיטריות, משרדים יפים וכו. אבל הצד הרגשי של העובד הוא החשוב יותר, ועובדים ללא קפיטריה ותנאים משובחים יכולים להיות עם מעורבות הרבה יותר גבוהה מעובדים שהצד הפיזי שלהם מושקע במיוחד אבל הארגון מזניח את הצד הרגשי שלהם לחלוטין. המסקנה היא שמעסיקים צריכים להתייחס לצרכים הרגשיים של עובדיהם לפחות כפי שהם מתייחסים לצרכים הפיזיים מאחר ולצרכים הרגשיים השפעה חזקה וחיובית ביותר על המאזן ושורת הרווח.
מקורות
1. https://www.gallup.com/workplace/236366/right-culture-not-employee-satisfaction.aspx

פוסטים אחרונים