פינת ייעוץ חדש – "פניני" חכמה – למנהלים של עובדים עם מוגבלויות

  1. התפרצות זה לא אישי: התפרצות של עובד עם מוגבלות על מנהל או דמות סמכות תקרה מידי פעם, בעיקר בקרב עובדים עם תסמיני טראומה וגם בקרב חלק מהאנשים עם מוגבלות רגשית, שיכולים להתפרץ כשהם חווים לחץ גדול. עבור המנהל או דמות הסמכות, ההתפרצות יכולה להיות מפתיעה, פוגעת, משפילה ומטלטלת ולייצר תחושות קשות וכבדות.
    כשיש אירוע כזה אני מקפידה לקרוא למנהל לחדר ולהזכיר: " מי שהתפרץ עליך זה לא העובד, זה ה"שד" שלו, הטראומה או הפסיכופתולוגיה האישית שלו. וזה בא ממקום של פחד עמוק וחרדה לא נשלטת. זה אישי ועמוק אצל העובד, אבל לא אישי אליך, למרות שזה מאוד מרגיש ככה, שורט וכואב. הגדולה שלנו כמנהלים היא שבכל יכול אנחנו זוכרים את זה, אנחנו מבינים את זה ואנחנו נאבק לעשות אצלנו את ההפרדה הזו בין העובד ולבין חלק מהביטויים של המוגבלות והטראומה הקשה שעבר".
    מנהל שעד להתפרצות של עובד המכוונות כלפיו או בנוכחותו מרגיע, מכיל ומייצר תחושת ביטחון בסיסית עבור אותו עובד. אחר כך מבררים מה היה הטריגר ואיך והאם ניתן לעזור.
  2. ניהול בגובה העיניים: "אנשים רבים מאוכלוסיות מוחלשות ובניהם אנשים עם מוגבלויות רגילים לשמוע שמדברים אליהם כלפי מטה, רק בגלל הקבוצה אליה הם שייכים, בגלל סטיגמה. וכשזה קורה לאורך זמן, הערך העצמי והביטחון העצמי נפגעים אצל רבים. תפקידנו לסייע לאלה שאיבדו מתחושת הערך העצמי שלהם להשיב אותו, לעודד את אלה שרגילים להשפיל מבט להרים אותו ולתקשר בגובה העיניים. לכן אנחנו משתדלים תמיד להקפיד על שיח מכבד בין שני אנשים בוגרים וראויים. גם במידה ואחד מהם אמר משהו או עשה מעשה שאיננו מספיק ראוי."
  3. איך להתמודד עם עזיבת עובד על רקע חוסר הצלחה: בעקבות עזיבת עובד על רקע אי הגעה ליעדים והעדר שיפור מזה שבועות, המנהלת של העובד חוותה תחושת כישלון ומאוד התאכזבה, במיוחד מאחר והיא השקיעה המון, ממש מעל ומעבר וכל כך רצתה בהצלחת העובד והאמינה שהוא לבסוף יצליח.
    "ראיתי כמה השקעת בעובד מאז שהוא הגיע אליך, ישבת לידו שעות, באת להתייעץ כשהרגשת תקועה, ואני לא יכולה ולא רוצה לבקש ממך יותר – היית אכפתית, סבלנית וסופר מקצועית. וגם לעובד היה ברור והוא ידע שאת ממש משקיעה בו אישית ועם כל הנשמה. ועם זאת זה כואב ומבאס ויכול להוציא את כל הרוח מהמפרשים, לגרום לכתפיים שמוטות…ממש בדומה לכתפיים שלך כרגע…
    אז היות ואת הולכת להיות טרודה מזה כל הערב – תכתבי לי בבקשה, עד מחר בבוקר, כל דבר שעולה ברוחך שיכולת לעשות אחרת. רק רעיונות פרקטיים ברי ביצוע. ואני מזכירה שלאחר הפקת הלקחים תסתיים תקופת האבל. יש עוד המון אנשים שמחכים שתעזרי להם לקבל את החיים שלהם בחזרה, ועבור חלק – לקבל את החיים לראשונה. אנחנו נלמד מהכישלונות, אבל ניבנה מההצלחות ולכן נתאושש ונעבור לעובד הבא".

פוסטים אחרונים